prezesso - 2010-01-28 15:32:40

Witam!

Nigdzie nie znalazłem żadnej fotorelacji z wymiany regulatora napięcia w felicji więc przy okazji wymiany postanowiłem wrzucić kilak fotek z opisem. Mam nadzieję, że komuś się przydadzą.

1. Zdejmujemy minusową klemę z akumulatora.
2. Zdejmujemy wtyczkę oraz kabel wychodzący z alternatora (na zdjęciu już po zdemontowaniu obudowy)

http://img641.imageshack.us/img641/7382/dsc02487h.th.jpg

3. Odkręcamy górną śrubę trzymającą alternatora i odsuwamy go o 1cm od silnika (pomijając tą czynność nie będzie można zdjąć obudowy, ponieważ blokuje ją filtr oleju)

http://img14.imageshack.us/img14/7329/dsc02486ph.th.jpg

4. Odkręcamy obudowę alternatora.
- odkręcamy trzy śrubki (czerwony)
- jedną dużą nakrętkę odkręciliśmy wcześniej demontując kabel (zielony)
- zwalniamy trzy zatrzaski, które bardzo lubią pękać... (niebieski)

http://img14.imageshack.us/img14/6525/dsc02488jz.th.jpg

5. Teraz mamy jak na dłoni cały regulator ze szczotkami. Odkręcamy dwie śrubki i po prostu ściągamy regulator.

http://img69.imageshack.us/img69/8982/dsc02490s.th.jpg

http://img297.imageshack.us/img297/4158/dsc02484l.th.jpg

Montujemy w odwrotnej kolejności. Przed zamontowaniem należy wszystkie styki przetrzeć delikatnie drobnym papierem ściernym.

Poniżej zdjęcie zużytych oraz nowych szczotek. Sprawne szczotki powinny wystawać na około 1cm z obudowy.

http://img63.imageshack.us/img63/1047/dsc02483d.th.jpg

Powodzenia i pozdrawiam!

konstrukcje stalowe sosnowiec Ciechocinek spa weekend dla dwojga sale szkoleniowe kraków bronowice BoĂŽte de vitesses Jeep polecany kardiolog Wilanów